دانلودعـکس ورزشی
دانلودعـکس ورزشی
این وبلاگ تقدیم به تمام ورزش دوستان دنیا

معترضان انجمن فوتبال مصر و باشگاه افسران پلیس را در قاهره به آتش کشیدند
تصويري از هواداران باشگاه الاهلي که بعد از به آتش کشيدن انجمن افسران پليس در قاهره، پايتخت مصر، از محل مي‌گريزند. (9 مارس 2013)
هواداران تیم فوتبال الاهلی مصر درپی تایید حکم نهایی عاملان جنایت سال گذشته در استادیوم بورسعید، ساختمان فدراسیون فوتبال مصر و باشگاه افسران پلیس را در قاهره به آتش کشیدند.


با وجود حضور نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش در نزدیکی فدراسیون فوتبال مصر، آتش‌سوزی در طبقه‌های فوقانی ساختمان فدراسیون ادامه دارد.

به گفته منابع امنیتی مصر، طرفداران خشمگین فوتبال، روز شنبه (۹ مارس، ۱۹ اسفند) به باشگاه افسران پلیس در منطقه "الجزیره" در پایتخت مصر یورش بردند و چند ساختمان آن را آتش زدند.

گزارش‌های منتشرشده از شکسته شدن و فروریختن پنجره‌های دیگر ساختمان‌های این مجتمع در اثر حمله معترضان خبر می‌دهند.

معترضان همچنین در رویدادی مشابه، مقر انجمن فوتبال مصر را به آتش کشیدند.

موج ناآرامی و اغتشاش، روز شنبه، چند ساعت بعد از تایید حکم اعدام و زندان متهمان پرونده جنایت در استادیوم ورزشی بورسعید، آغاز شد.

دادگاه جنایی مصر با تأیید حکم اعدام ۲۱ تن از متهمان پرونده استادیوم بورسعید، حکم بقیه متهمان را قرائت کرد؛ دادگاه، دو افسر پلیس را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد، اما هفت افسر دیگر را از اتهام‌های وارده تبرئه کرد.

طبق حکم دادگاه، پنج متهم دیگر به حبس ابد محکوم شدند، ۱۹ متهم از تخفیف مجازات برخوردار و ۲۸ نفر نیز تبرئه شدند.

این درحالی است که تلویزیون دولتی مصر در گزارش خود از حرکت صدها تن از هواداران فوتبال به سمت وزارت کشور مصر خبر داده است.

شهر بورسعید، از ژانويه ۲۰۱۳ ميلادي، صحنه اعتراضات خشونت آميز است. اين ناآرامي‌ها بعد از بازداشت ده‌ها نفر در ارتباط با آشوب مرگ‌بار حاشيه مسابقه فوتبال در سال ۲۰۱۲ ميلادي، آغاز شد.

موج جديد خشونت در این شهر از روز يک‌شنبه (۳ مارس، ۱۳ اسفند) تاکنون، دست کم هفت نفر کشته و صدها تن زخمی شده‌اند.

تماشاگران مسابقه فوتبال در استاديوم بورسعید، اول فوریه سال گذشته ميلادي (۲۰۱۲)، هنگام برگزاري مسابقه فوتبال بين دو تيم «الاهلي» و «المصري»، درگير شدند که ۷۴ کشته و هزار زخمی برجا گذاشت.

۲۷ ژانویه ۲۰۱۳ میلادی، قاضي دادگاه بدوي مصر، ۲۱ تن از عاملان این رویداد مرگبار را که مسئولان ورزشگاه و چند تن از عناصر امنيتي بودند، به اعدام محکوم کرد.

در پي اعلام اين حکم، شهر بورسعید به صحنه درگيري‌هاي مسلحانه ميان معترضان به حکم و نيروهاي امنيتي تبديل شد. معترضان مصری این حکم را سیاسی دانسته‌اند.


برای مطالعه سایر مطالب به صفحه اول بازگردید.ممنون این صفحه را به اشتراک بگذارید توجه این وبلاگ در سایت ساماندهی سایت های ایران ثبت شده است و موضوعات آن هیچ مخالفتی با قوانین جمهوری اسلامی ایران ندارد این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ یک شنبه 11 فروردين 1398برچسب:, توسط ظهیرعلیخانی